מדוע העובדים החדשים (והטובים) שלך עוזבים? חלק שלישי

קיימים שלושה מאפיינים ארגוניים נוספים שמגבירים את תחושת שביעות הרצון הכללית של עובדים ויגרמו להם לרצות להחזיק במשרתם, ואלו הם: הוגנות, תמיכה ותגמולים מהמעסיקים והמנהלים, ותנאי עבודה טובים.
עובדים

זהו החלק השלישי מתוך סדרה של ארבעה מאמרים בנושא רגיש זה: מדוע אתה מאבד אנשים טובים לאחר שטרחת והשקעת בתהליך גיוס עובדים ארוך ובדרך כלל גם יקר?


מחסור בהערכה

על פי מחקר של מכון גאלופ (מכון לחקר שווקים), 74% מהמועסקים חשים חוסר מחויבות לעבודתם. מועסקים אלה יחפשו אחר ארגון שיגרום להם תחושת מחויבות. על פי לי ברנהם ("7 סיבות סמויות לעזיבת עובדים"), הסיבות העיקריות לחוסר מחויבות בעבודה הן:
הנהלה גרועה – מנהלים לא מקצועיים ואדישים; עומס בלתי אפשרי במשימות לביצוע; חוסר כבוד; חוסר הקשבה; שיבוץ אנשים בתפקידים שלא מתאימים להם; העדפה של מהירות ביצועים על פני איכות הביצועים; בחירה לא נכונה של מנהלים לתפקידיהם השונים.
תקשורת גרועה – בעיות בתקשורת מרובד ההנהלה ועד לרמת העובדים ובין המחלקות השונות בארגון.
הנהגה גרועה – חוסר תקשורת עם העובדים ואי השקעה בעובדים; הנהגה שיושבת במגדל השן ואינה מגיבה למסרים מן העובדים; מסרים מבולבלים ושאינם אחידים.
חוסר הכשרה – לא קיימת הכשרה, או קיימת במידה שטחית; אין הכשרה לעובדים חדשים, למנהלים או אפשרויות קידום.
עומס עבודה חריג – עובדים שנדרשים לייצר יותר עם מעט משאבים; הקרבת האיכות העבודה על מנת לעמוד ביעדים הפיננסיים.
חוסר בכלים ובמשאבים – משאבים לא מספיקים/לא הולמים/פגומים, תמיכה טכנית גרועה, מחסור בכוח אדם
חוסר בעבודת צוות – אין מספיק שיתוף פעולה ומחויבות של עובדים לבצע את העבודה; קונפליקטים ועימותים בין עובדים ומחלקות בארגון.


ארגונים אשר מעניקים לעובדים שלהם את התחושה שתרומתם מוערכת ובעלת ערך, שלארגון אכפת מרווחתם ושהוא נכון להציע את עזרתו ותמיכתו כאשר זו נחוצה, ייהנו מהתוצאות הבאות:
• מחויבות מוגברת של עובדים לארגון
• שביעות רצון גבוהה יותר של עובדים ואווירת מצב רוח כללית מרוממת
• עניין מוגבר של עובדים בעבודה שלהם
• ביצועים טובים יותר
• רצון מוגבר להישאר במקום העבודה ולהחזיק במשרה
• פחות איחורים והיעדרויות של עובדים
• תחלופה מועטה של עובדים
קיימים שלושה מאפיינים ארגוניים נוספים שמגבירים את תחושת שביעות הרצון הכללית של עובדים ויגרמו להם לרצות להחזיק במשרתם, ואלו הם: הוגנות, תמיכה ותגמולים מהמעסיקים והמנהלים, ותנאי עבודה טובים.
זה מאוד פשוט, כל הנהלה צריכה לאמץ גישה ניהולית כזאת שיודעת להעריך עבודה שנעשה כראוי, שמעניקה פידבק חיובי ותמיכה לעובדים שרוצים לתרום לארגון ולהכיר בנכונותם לגרום לדברים לקרות. גישה כזאת צריכה להיות טבעה השני של כל הנהלה. למרות זאת, זה לא ניכר בפועל, ואלו בדיוק הדברים שרוב העובדים מתלוננים עליהם: שלמנהלים שלהם לא איכפת מספיק!
אל תיפול בפח הזה- הראה שאכפת לך!

 

בהצלחה!!

מאמר זה מבוסס על מאמרו של פטריק ולטין  Patrick Valtin , המרצה הטוב ביותר בעולם בטכנולוגיית הניהול של ל.ר האברד, Hubbard Management System .

 

נשמח לשמוע ממך

מאמרים נוספים:

יעוץ שותפים

ייעוץ עסקי לחברות עם שותפים

אחד החלקים המהותיים ביותר בכל תהליך ייעוץ עסקי לחברות עם שותפים האחראים להצלחתה, הוא הלמידה. ראשית, על היועץ להבהיר לשותפים שהם בעצם, לטוב ולרע – חולקים את אותו הגורל.

יעוץ לחברות משפחתיות

ייעוץ לחברות משפחתיות

ייעוץ לחברה משפחתית הוא כמו טיפול פסיכולוגי. ניהול קונפליקטים במקום העבודה הופך להיות ניהול קונפליקטים משפחתיים, יכולת העבודה בצוות – שכל-כך חשובה בכל מקום עבודה – מקבלת פתאום תפנית שונה

יעוץ ארגוני

ייעוץ ארגוני (ייחודי)

ייעוץ ארגוני ייחודי – לשירותכם
תפקידו של היועץ הארגוני הוא בראש ובראשונה לדאוג לכך שהחברה תעמוד ביעדים שזו הציבה לו (ועל כן, שיתוף הפעולה וההבנה ההדדית מוכרחים להיות לא פחות ממושלמים).

יעוץ עסקי

ייעוץ עסקי

בפשטות, ייעוץ עסקי מתאים כמעט לכולם: החל מרופאי שיניים, עורכי דין, מאמני כושר ומנטורים להצלחה ועד לחברות גדולות, תאגידי ענק וגופים ממשלתיים.

שתפו: