ניסיון של עשרות שנים הוכיח שלרוב החברות יש את אותן הבעיות:
עובדים שלא עושים את העבודה – דבר שמוביל לכך שמנהלים שלא עוסקים בניהול אלא בפתרון בעיות לעובדים, חוסר בזמן לבנות ולהוציא לפועל תוכניות לעתיד,
מכירות שעולות ויורדות על פי מזל,
כל זה מייצר לחץ ועומס שמכביד על החברה לפרוץ קדימה, והרשימה ממשיכה.
העובדה היא שלכל הבעיות הנפוצות הללו יש פתרונות. כן, יש פתרון והוא לא מחייב הלוואה מהבנק או השראה אלוהית!
הוא מצריך רק ידע ויישום.
בפדרמן יועצים בנינו לכל אחת מהבעיות הללו תוכנית לייעוץ ארגוני אשר פותרת אותה. תוכנית אשר הוכיחה את עצמה במספר רב של עסקים שאיתם עבדנו במהלך השנים.
כמומחה במנהל וארגון אשר נקרא להסדיר או לפתח חברת עסקים, אני יכול תמיד להיות בטוח בדבר אחד – החברה תהיה פקוקה בצמרת: המנוע מאחורי כל חברה גדולה נמצא בצמרת, או ברובד המנהלים הבכיר, מתחת לצמרת.
עובדה: מי שנמצא בראש, או כמה אנשים שנמצאים ממש מתחת לראש סובלים מעומס יתר. כאשר "פקק" כזה מתרחש ברובד הבכיר, הוא עלול להפחית את היעילות ואת ההכנסה ולאיים על הארגון כולו.
אנו יודעים בוודאות שגובה הארגון יהיה כגובה הקודקוד ומנהליו ומטרת תהליך זה הוא להביא לשיפור אישי ביכולותיהם.
להלן כמה מהתופעות שאנשים אלו חווים לפני תחילת התהליך (ייתכן ואף חווית אחת מהן בעצמך):
"נדמה לי לפעמים שלמרות המאמצים הרבים שלי ישנו אויב נסתר הפועל נגדי."
"קשה לי לדרוש מהעובדים לבצע את המטלות שלהם."
"אני פותר לעיתים קרובות מידי בעיות שהיו אמורות להיפתר על ידי העובדים."
"קשה לי לסמוך על אנשים."
"אני לא ממצה את הפוטנציאל שלי."
המטרה: רמת היכולת של המנהלים והעובדים עולה וניתן לבטוח בהם שיעמדו במילה ויביאו פעולות ומשימות לידי סיום, דבר שיעלה את התפוקות. אנשים אלו לוקחים כעת יוזמה ואחריות להביא לשינוי הרצוי להם ולסביבתם. אנשים אלו מתחילים לחשוב במונחים של עתיד, פתרונות ויצירתיות.
כפי שכתבו לנו לקוחותינו:
"הופתעתי לגלות את הקשר בין השיפור האישי לבין השיפור העסקי, אתם נתתם לנו אפשרות לחלום וכלים כדי להפוך את החלום למציאות."
"את קיומה של החברה אני חייב לפדרמן יועצים. היחסים בין השותפים מעולם לא היו בריאים כמו היום."
"מיד בתחילת הדרך מילאתי שאלון אישי אשר הצביע על בעיות מסוימות שלא אפשרו לי ולשותפי לתת ביטוי מלא ליכולת אישית קיימת. בעזרתו של מר אבי פדרמן הרגשתי איך ההבנה האישית שלי משתפרת. ולמעשה אני מתחיל לנהל את התחומים בחברה עליהם אני מופקד בצורה שונה מזו שעשיתי לפני כן."
"ההשפעה על תחומי חיי באה במקביל להתקדמות ולהבנה הנכונה של בעיות אשר עצרו אותי ולא אפשרו לי לממש את רצונותיי. עם הבנת העניין, ירד התסכול העצום שהיה לי, ובעקבות זאת מצב הרוח השתפר וכמובן יחד איתו עלתה ההצלחה".
איך תבנה ארגון פועל ומתרחב בלי שכל העומס ייפול עליך?
והאם ישנו מבנה אחיד שימשיך ללוות את החברה לאורך שלבי הצמיחה העתידיים, בלי צורך בשכתוב חוזר ונשנה?
התשובה היא כן, ולמעשה תרשים ארגוני תקין (לוח התארגנות) מראה את שלבי התהליכים להשגת המוצר והמטרה של החברה. זהו תרשים זרימה של פעילויות, תפקידים ומוצרים בסדר עוקב והגיוני אשר קיומם יחדיו בסדר הנכון מביא להשגת המוצר והמטרה של כלל הארגון.
יתרה מזאת, ללא לוח התארגנות אין לחברה אפשרות לקבל מוצר – יש לנו רק "המון עובדים" שנראים עסוקים אך פועלים ללא סדר ויעילות. אכן, על מנת להגיע לאן שהוא, אם בכלל, יש צורך בלוח התארגנות מדויק. והאירוניה היא שככל שהארגון קטן יותר הוא זקוק ללוח ההתארגנות בדחיפות גדולה יותר.
בנוסף למטרה של 'השגת מוצר' יש גם את הנושא של איכות המוצר. בניגוד לדעה הרווחת שהאיכות תלויה בכישורים של העובד הבודד, ניתן להוכיח שהיא תלויה בצורה משמעותית בקיומו של לוח התארגנות נכון.
את תוצאותיו של לוח התארגנות ניתן להרגיש מהר כי הוא משחרר את המנהלים לעשות את עבודתם בלי צורך בלתי פוסק לפתור בעיות של העובדים, היות וכל זה כבר מטופל על-ידי לוח ההתארגנות.
המצב הרגיל בגיוס עובד חדש וגם במקרים של קידום נראה כך: העובד מקבל את שם התפקיד, ואז המנהל מתחיל בתהליך ארוך ומייגע במטרה להביא לכך שהעובד יבצע את הנדרש ממנו. לרוב אין לעובד מושג רב מה רוצים ממנו, והוא מקווה שתוך כדי תנועה הוא ילמד את התפקיד ויוכל לספק את המוצר המבוקש. שלא לדבר על כך שגם למנהל אין הרבה זמן וסבלנות להנחות ולהדריך את העובד החדש בתפקיד.
האם יש לזה פתרון? כן, בהחלט. ישנו כלי ניהולי נוסף אותו אנו מטמיעים בחברה במסגרת הייעוץ והוא הגדרת תפקיד כתובה מראש בדרך שבה גם העובד וגם המנהל מצליחים.
לכל עובד בארגון יש תפקיד אחד או יותר, ולכל תפקיד ישנו מוצר אותו עליו להשיג. על מנת שעובד יוכל למלא את תפקידו הוא חייב לדעת מהי הגדרת התפקיד שלו, הדבר כולל בין היתר:
הגדרת התפקיד, כשאר היא נעשית נכון, משפרת את התפוקה הכוללת של החברה רק מעצם זה שהעובדים מפסיקים להתנגש זה בזה וניתן לכוון אותם בקלות אל המטרות הנכונות בלי לבזבז זמן.
והבונוס – העובדים מדווחים על תחושת הקלה ועל מוטיבציה גבוהה יותר!
סטטיסטיקות הן מדדי התפוקה של הארגון. הן מציגות בצורה מהירה אם עובד, מחלקה, אגף או החברה כולה נמצאים במגמת התרחבות או התכווצות.
סטטיסטיקות עונות על השאלות הבאות:
על שאלות אלו ורבות אחרות תקבל מענה במסגרת הייעוץ בנושא סטטיסטיקות בחברה שלך.
בהגדרה מדויקת, סטטיסטיקה היא מספר או כמות בהשוואה למספר או כמות קודמים של אותו הדבר, ומתייחסים לכמות העבודה שנעשתה או לערכה בכסף. לדוגמה, האם המכירות היום גבוהות מהמכירות אתמול, שלשום וכן הלאה.
לכל אגף, מחלקה ותפקיד בארגון נקבעת סטטיסטיקה, אשר מייצגת את העבודה או התפוקה שלו.
ניהול נעשה בצורה הטובה ביותר על ידי סטטיסטיקות, והטמעת נושא זה בחברה יוצרת גידול משמעותי בתפוקה של עובד, מחלקה, אגף וכלל החברה, דבר התורם לשגשוג ולהצלחה.
ניהול על-פי סטטיסטיקות חושף מהר את התפוקה האמיתית של כל עובד ללא כל התירוצים הרגילים כמו "אני עסוק כל היום ולא היה לי זמן" או "יש לי יותר מידי דברים לעשות".
אנו מטמיעים את טכנולוגית הסטטיסטיקות הנכונה בחברה שלך וכך יוצרים גידול משמעותי בתפוקה של כל עובד, דבר אשר יביא לשגשוג העסק ולהצלחתו.
כמנכ"ל ובעלים אתה בטח מכיר את ההרגשה שהכול נופל עליך, כאילו אתה עובד לבד. לעתים יש לך הרגשת לחץ שלא עוזבת אותך גם בזמן הפנוי שלך. אתה שואל את עצמך, "למה כל המטלות שאני מבקש שאחרים יעשו חוזרות תמיד אלי?"
הניסיון מראה כי 66% מזמן העבודה מתבזבז על פעולות שלא צריכות להיות. על דיבורי סרק, על פעולות שמתבצעות מספר פעמים ללא סיום. על שאלות שכבר נענו. בקיצור – שטויות.
בתוכנית היעילות בעסקים שאנו מבצעים, אנו מטפלים בכל הבעיות הללו ורבות נוספות, כך שאתה יכול להחזיר לעצמך ולעובדיך 66% מהזמן המבוזבז. תחשוב מה יכולת לעשות בתוספת הזמן הזאת!
הקורס כולל בין היתר:
ארגון איכותי מתחיל מעובדים איכותיים: גיוס עובדים בהתאם לצרכי הארגון האמיתיים.
כאשר חברה מורכבת מעובדים לא מקצועיים, עצלנים, לא יציבים וכל יתר שלל התכונות השליליות שאפשר לחשוב עליהן, יש סבירות גבוהה מאוד שהיא תיכשל.
לעומת זאת כאשר חברה מורכבת מקבוצה מלוכדת של עובדים חרוצים, מקצועיים, יציבים ואתיים, היא תהיה מוצלחת מאוד ותעבוד כקבוצה מאוחדת ותשאף להגיע לכל המטרות שהציבו עבורה. זוהי נוסחה לחברה שתתמודד עם כל המכשולים העומדים בדרכה לפסגה.
לכן, כאשר אנו מעוניינים לגייס לחברה עובד חדש, עלינו להבין שלא מדובר רק על גיוס עוד עובד למצבת כוח האדם של החברה. אותו עובד יהיה גורם נוסף בקבוצה שיתרום (או לא) להצלחת החברה כולה. יש דרך נכונה ודרך לא נכונה לגייס עובד. כאשר מגייסים בדרך הנכונה, מאוד קל לגייס עובדים איכותיים אשר יביאו את החברה או העסק למטרות הנחוצות ואף מעבר לכך. כאשר תהליך הגיוס אינו מתבצע כמו שצריך, ניתן להגיע לקשיים בגיוס עובדים טובים ואף לחשוב שלא ניתן לגייס עובדים או שאין כבר עובדים איכותיים בנמצא.
אנו מספקים תהליך גיוס עובדים מדויק ויעיל שיוכיח את עצמו וגם בנינו תהליך ייחודי, מדויק ואמין אשר הוכיח עצמו והביא לכך שעובד חדש יגיע לתפוקה מרבית בזמן הקצר ביותר. אז במקום להסתבך בערמות של קורות חיים לא רלוונטיים שמובילים לבזבוז הזמן היקר שלך, תן לנו לעזור לך בעבודת הגיוס.
הדרך – תהליך מעמיק ואיכותי לשיפור כל היבט בעסק שלך כדי להשיג כמה תוצאות:
אתה, המנכ"ל, בטוח ביכולותיהם של המנהלים והעובדים שלך, ויודע כי כל אחד מהם מביא למקסימום תפוקה וכי העבודה מתבצעת תוך הרמוניה תקשורת, אהדה והבנה.
אתה יודע שהחברה שלך מתרחבת בהתמדה תוך רווחיות הולכת וגדלה, גם כשאתה לא נמצא. הכל פשוט "זורם".
כולם בחברה יודעים בדיוק מה הם אמורים לעשות.
אתה מביט אל העתיד ויודע כי אתה בדרך אל הגשמת מטרות ויעדים חדשים.
וכשאתה פשוט מאושר.
אנחנו עובדים בשיטה בינלאומית מצליחה לניהול, שהובילה עשרות עסקים בישראל להיות המובילים בתחומם.
אנחנו מזמינים אותך לפגישת ייעוץ ראשונית ללא עלות לשמוע עוד.
© 2024 כל הזכויות שמורות
קידום ובניית אתרים שוקו מרקטינג
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!